Wat heb ik zoal bij de Detron ICT Groep gedaan?
Bij Detron ben ik begonnen als Incident manager / coördinator / planner. Ik was de verantwoordelijke wanneer er een P1 incident zich voordeed. Tevens hield ik zoveel mogelijk grip op de hoeveelheid incidenten welke op voorraad waren. De volgende werkzaamheden vielen onder mijn taakgebied:
* Het analyseren en interpreteren van (complexe) verstoringen / problemen
* Het inplannen en functioneel aansturen van collega´s en externe partijen
* Aanspreekpunt zijn voor de oplosgroepen
* Bewaken van het proces op operationeel niveau
* Plannen en bewaken van kwaliteit en resultaten van het incident managementproces
* Verantwoordelijk voor de juiste registratie binnen Topdesk
* Periodiek rapporteren over de prestaties van de incidenten, inclusief toelichting
* Periodiek rapporteren aan je leidinggevende over de voortgang van je eigen werkzaamheden
* Advisering met betrekking tot trends ter oplossing van storingen
* Regie nemen en in controle zijn tijdens major incidenten
* Levert bij major incidenten een RCA (Root Cause Analysis) op
* Zorg dragen voor communicatie bij (dreigende) verstoringen
* Het onderhouden van je contacten met belanghebbenden, zowel intern als extern.